esettanulmány

Együttműködés-fejlesztés egy kereskedelmi banknál

Mi volt a fejlesztés célja?

Egy kereskedelmi bank IT részlege nem felelt meg a bank más egységei által támasztott elvárásoknak. Az IT részleg élére új vezetőt neveztek ki; az alkalmazottak frusztrálttá váltak az IT-n belüli kooperáció miatt (fejlesztés vs. mindennapi működés), ezért a motivációjuk csökkent. Az előzetes interjúk során a tapasztalt problémák mögött meghúzódó okok számos különböző értelmezésével találkoztunk (például a pénzügyi osztály irreális elvárásai az IT-vel szemben). A diagnózis célja az volt, hogy tisztázzuk az elvárásokat, a nem hatékony hozzáállásokat, és hogy mennyire sérültek a kapcsolatok.

csapatepíites_grow

Kihívás:

Egy kereskedelmi bank IT részlege nem felelt meg a bank más egységei által támasztott elvárásoknak. Az IT részleg élére új vezetőt neveztek ki; az alkalmazottak frusztrálttá váltak az IT-n belüli kooperáció miatt (fejlesztés vs. mindennapi működés), ezért a motivációjuk csökkent. Az előzetes interjúk során a tapasztalt problémák mögött meghúzódó okok számos különböző értelmezésével találkoztunk (például a pénzügyi osztály irreális elvárásai az IT-vel szemben). A diagnózis célja az volt, hogy tisztázzuk az elvárásokat, a nem hatékony hozzáállásokat, és hogy mennyire sérültek a kapcsolatok.

Módszer és lépések:

  • A programot a két érintett terület számára külön események rendezésével kezdtük, hogy javítsuk a belső, személyes kapcsolatokat.
  • Ezután workshopokat tartottunk az interperszonális érzékenység növelésére és egymás igényeinek megértésére.
  • A közös workshopok pedig rámutattak a megfelelő (ideális) együttműködés fontosságára.
  • Meghatároztuk a különleges igényeket és tisztáztuk az elvárásokat.
  • Azonosítottuk a megerősítő mechanizmusokat és a változások fenntartására alkalmas technikákat.

Eredmények:

  • Egyértelmű igények és elvárások,
  • hatékonyabb együttműködés,
  • partnerség és nyitottság az alkalmazottak között.

Kapcsolódó szolgáltatásaink