Laposa Laura
szenior tréner, tanácsadó
Pár éve egy multinacionális vállalat üzleti vezetője tanácstalanul hívott fel, hogy most kapta meg a központ éves elkötelezettségmérésének eredményét. Csomó szám, dimenzió, grafikon amely ráadásul számtalan nézetben összehasonlító, de neki mégsem mond semmit. Nem tudja összekapcsolni mindennapi dilemmáival, kérdéseivel. Így „a kötelező akciótervezést is majd letudja valahogy.”
Pedig a témakör fontos, ő is olvasta, hogy az elkötelezett munkatársak körében 37%-kal alacsonyabb a betegség miatti hiányzás, azok a bankfiókok, ahol elkötelezett munkatársak dolgoznak 15%-kal magasabb ügyfélelégedettséget érnek el, stb. Mégsem tudja használni a kapott anyagot.
Az amszterdami egyetem Engagement & Performance koncepciója erre kínál választ. A 11 éves kutatómunka alapján kialakított modellben 3 tényező kapcsolódik össze:
A három témakör együttes kezelése lehetővé teszi, hogy:
Támogató felület jellemzői
Tanácsadói folyamatunk jellemzői
Maga a koncepció egy jól megtervezett tanácsadói folyamatba ágyazva, XXI. századi on-line riport felülettel kiegészítve válik igazán értékessé és jól használhatóvá a vezetők számára.