esettanulmány
Folyamat-optimalizáció a hatékonyság és az együttműködés javítása érdekében
Mi volt a fejlesztés célja?
Biztos alapot teremteni a Vállalati Erőforrás Tervező rendszer tervezett változtatásához, ill. a működési hatékonyság növelése, a külső követelményekhez igazítva a szervezetet.
Módszer és lépések:
- Részletes szervezeti diagnózis – működéssel kapcsolatos dokumentumok elemzése és interjúk
- A projekt hatáskörének meghatározása, a szükséges beavatkozási területek kijelölése
- A stratégiai keretek felállítása (érintettek hozzájárulása és igények elemzése), kulcsfolyamatok és alapkészségek meghatározása
- Folyamatok részletes elemzése és optimalizálása
- Fejleszteni kívánt területek meghatározása
Eredmények:
- A legfőbb támogató folyamatokat a fenti módszerek segítségével elemeztük, továbbfejlesztettük és gyakorlatba ültettük, az alábbi funkcióknál:
- Értékesítés & Marketing
- Szervezetfejlesztés
- Ellátási lánc
- IT, operációs és dokumentációs folyamatok
- Pénzügy
- A projekt eredmények alapján 56 hatékonyságjavító és forrásoptimalizáló projektet indítottunk el
- Kiterjesztettük a folyamatgondolkodást és beépítettük a mindennapi működésbe:
- A különböző részlegek közti kommunikációs és együttműködési ’rés’ csökkent, a síló hozzáállás megváltozott
- Kijelöltük az embereket, akik felelősséget vállalnak a folyamatokért
- A fejlesztési napirend része volt a folyamatok rendszeres újraértékelése is